Murphy's law

Murphy's law

5 Mar 2015

Eureka? Memento?


Langkah bermula

Fitrah manusia adalah suka berkongsi. Cerita jiran yang begitu rancak dikongsi di kedai mamak, inikan pula cerita sebuah robot bernama Curiosity yang sedang meneroka di Marikh. Begitu juga seperti kami. Penulis akan mencoret semampu mungkin tuk bacaan umum, santai dan mungkin meninggalkan tanda tanya tuk berfikir.

Atas semangat itulah, blog ini ditubuhkan. Objektif kami mudah, ingin berkongsi segala macam maklumat atau ilmu yang kami dapat melalui pembacaan, diskusi, ceramah, forum dan macam-macam tempat lagi, inshaallah (god willing) akan disampaikan di sini.

Tidak akan ada topik khusus yang akan disampaikan oleh para penulis. Kami akan bercakap mengenai pelbagai benda. Mungkin "wisdom" dari pelbagai lapangan dan medan baik dari filem, falsafah ringan fisik dan metafisik, mantik, senibina, bangunan parlimen di Jerman sekalipun hatta aneka saiz lubang hitam di angkasa. Selagi mana kami merasakan ia adalah ilmu dan kehidupan selagi itu kami akan kongsikan di sini.

Mengapa Eureka Memento?

'Eureka' adalah satu ungkapan yang sangat sinonim dengan Archimedes, seorang ahli matematik, fizik dan pencipta. Eureka bermaksud "I found it". Dan ia seringkali dikaitkan dengan saat penemuan solusi terhadap satu-satu permasalahan seseorang. "eureka ! eureka !"

'Memento' adalah apa-apa objek yang dijadikan satu ingatan, kenangan untuk memperingatkan si pemegang objek itu akan sesuatu peristiwa. Contoh, anda mengutip cangkerang di pantai sebagai satu memento lawatan anda di Pulau Perhentian, hatta sekeping gambar yang anda "capture" dengan DSLR kesayangan anda.

Eureka adalah isinya dan kami salutkan kemas menjadi memento buat anda. Moga yang ditulis akan menjadi satu saat eureka lalu kekal memento di minda anda.

Kekerapan entri

Penulis berusaha melayangkan entri secara konsisten seminggu sekali. Dengan izinNya, setiap Jumaat malam merupakan yang terbaru dari kami.

Moga usaha ini berterusan dan istiqamah dalam menjayakan blog ini. Kritikan, komentar, dan cadangan amat kami hargai.

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, Maha Penyayang.
Dengan izinNya, langkah bermula.


1 comment:

  1. This way my colleague Wesley Virgin's tale launches with this SHOCKING and controversial video.

    You see, Wesley was in the military-and soon after leaving-he discovered hidden, "self mind control" secrets that the government and others used to get anything they want.

    These are the exact same methods many celebrities (especially those who "became famous out of nothing") and top business people used to become rich and successful.

    You probably know how you use only 10% of your brain.

    That's mostly because the majority of your brain's power is UNCONSCIOUS.

    Maybe that expression has even taken place INSIDE OF YOUR own brain... as it did in my good friend Wesley Virgin's brain about seven years ago, while driving an unlicensed, beat-up bucket of a car with a suspended driver's license and with $3 in his bank account.

    "I'm very frustrated with going through life payroll to payroll! When will I become successful?"

    You've taken part in those types of questions, isn't it so?

    Your very own success story is going to happen. You just have to take a leap of faith in YOURSELF.

    Take Action Now!

    ReplyDelete